10 Aralık 2011 Cumartesi

Her Dağın Gölgesi Deniz'e Düşer

Bu ayki kitaplarımızın ikisi ile de ilgili yanlış anlamalarım olmuş. Bu kitabı daha önce duymuştum, fakat başlığın nasıl yazıldığını hiç görmemiştim. Deniz'in deniz olduğunu zannediyordum; meğer Deniz, bizim Deniz'miş, mare nostrum'muş.

Bu kitabı henüz bitiremedim, ödev tarihini kaçırınca bir gevşeme oldu, araya da başka bir kitap girdi. Ama okuduğum kadarı ile çok sevdim. Bu kitaptaki üslup bana çok sevdiğim başka bir kitabı, Sevgili Arsız Ölüm'ü hatırlattı. Masalsı bir atmosfer yaratmış Evrim Alataş, mizaha da başvurmuş. Ama olayları ve insanları asla hafife almamış.

Daha önce başka anlatılardan bildiğimiz olayların bilmediğimiz yönlerini böyle bambaşka bir gözden öğrenmek çok güzeldi. Ben de mandalina'ya katılıyorum, keşke bu kadar erken gitmeseymiş ve daha yazabilseymiş Evrim Alataş...

1 yorum: